Nouvelles motorisations et équipements

Discussion sur l'Exeo et l'Exeo ST

Modérateur: Modérateurs

Nouvelles motorisations et équipements

Messagepar SulliX » Mer 23 Sep, 2009 11:15:44

• 200 hp 2.0 TSI engine with Multitronic gearbox and steering wheel paddles
• New entry-level Diesel engine – 120 hp 2.0 TDI CR
• New BOSE sound system and new navigation system for the entire range

http://media.seat.com/en/seat-news/491-el-seat-exeo-completa-su-gama-con-dos-nuevas-versiones.html

:super:
Avatar de l’utilisateur
SulliX
La leon est méritée
La leon est méritée
 
Messages: 504
Inscription: Ven 21 Oct, 2005 16:30:05
Localisation: 77
Voiture: Skoda Yeti TDI 110 4x2

Re: Nouvelles motorisations et équipements

Messagepar dtr » Mer 23 Sep, 2009 14:52:53

merci :super:
Avatar de l’utilisateur
dtr
Administrateur
Administrateur
 
Messages: 23063
Inscription: Jeu 14 Nov, 2002 14:43:15
Localisation: Clamart (92)
Voiture: Ateca 1.5 TSI150 Xperience

Re: Nouvelles motorisations et équipements

Messagepar SulliX » Jeu 20 Jan, 2011 16:26:27

C'est de novembre dernier, mais intéressant dans l'histoire du modèle !!

http://www.leblogauto.com/2010/11/nouve ... -seat.html

Nouvelle déclinaison à 120 ch du 1.8 TSI, déjà proposé en 160 ch. Une version à puissance plus faible pour palier à la disparition du 1.6 102 ch qui tire peu à peu sa révérence dans l’ensemble du groupe Volkswagen. Forcément, avec 20 ch de plus et son turbo, le nouveau moteur fait gagner 12 km/h en vitesse de pointe (202 km/h) et 2 secondes sur le 0 à 100 (10″6) pour la berline. La consommation passe de 7,5 à 7,3 l/100 km en cycle mixte (175 à 169 g/km de CO2) pour la berline (7,4 l/100 km et 172 g/km pour le break ST).

Le communiqué de presse :

SEAT Exeo 120 hp 1.8 TSI – a new engine that completes the range

The basic SEAT Exeo version now comes equipped with the modern 1.8 TSI engine. This turbo-charged direct injection petrol unit delivers 120 hp and replaces the previous 102 hp 1.6. It is available with Reference trim and the SEAT Exeo with this engine under the bonnet is extremely cost-effective.

The following figures demonstrate the increased dynamic properties of the Exeo equipped with this engine compared to the previous 1.6. The 1.8 TSI churns out its maximum torque of 230 Nm between 1,500 and 3,650 rpm compared to 148 Nm at 4,000 rpm. At 10.6 seconds, 0 to 100 km/h acceleration is two seconds faster and top speed is now 202 km/h against the 190 km/h of the 1.6 (all figures refer to the saloon). In addition, average fuel consumption has dropped by 3% to 7.3 litres per 100 km in the saloon and 7.4 litres in the Exeo ST estate version.

Ah et puis aussi cette news de septembre... On se rattrape...
Pour ceux qui parlent pas la langue:
- Augmentation de l'espace aux jambes à l'arrière avec de nouveaux sièges redessinés (+44mm)
- Dispo du 143cv TDI en Multitronic
- Feux arrières à LED avec les Xenon et prise 230v sur la console centrale

More space and comfort in the Exeo range

• Backseat space significantly improved
• 143 hp 2.0 TDI CR now with multitronic transmission
• New LED technology rear light clusters and console-mounted 230 V socket

Alongside the electric engine SEAT IBE prototype on centre-stage and the new SEAT Alhambra, the Spanish brand is also showcasing the latest developments on the Exeo range at the upcoming Paris Motor Show.

The elegantly sporty SEAT Exeo and the dynamic Exeo ST estate are now even roomier, as there is more space available to backseat passengers after redesigning the front seats and rear bench. Further updates to the Exeo range include equipping the 143 hp 2.0 TDI CR Diesel version with the multitronic gearbox, thus bringing together outstanding performance with exceptional efficiency, in addition to new rear lights featuring LED technology in combination with the bi-xenon headlights and a new 230 V socket conveniently located on the central console.

At 4.66 metres long, the Exeo sets the standard for sportiness in the mid-range segment. It offers plenty of room for five passengers and a spacious luggage compartment. Thanks to the redesigned front seats and rear bench on both the Exeo and the Exeo ST, room in the back has now increased by 44 millimetres without any sacrifice in seating comfort or luggage space, offering even more comfort on long journeys.

Multitronic gearbox on the Diesel engine line-up

For customers seeking that extra level of refinement in addition to sporting prowess, the continuously variable multitronic presents a compelling alternative to the manual gearbox. This efficient, seven-speed automatic gearbox will also be found in the Exeo Diesel range mated to the 143 hp (105 kW) 2.0 TDI common rail injection engine in early 2011. With an average fuel consumption of only 5.8 litres per 100 kilometres (figure pending approval), this variant combines SEAT's trademark refined dynamics and high efficiency.

The electronically controlled multitronic works with continuously variable ratios, enabling the engine to operate consistently at optimum efficiency. For dynamic drivers, it offers a sport program that delivers gear shifting at higher rev speeds, and a manual mode controlled via steering wheel mounted shift paddles. The mechanical efficiency and broad ratio spread of this hi-tech gearbox ensure low fuel consumption and emissions.

The Exeo combines elegant design and distinctive styling with state-of-the-art technology and an outstanding level of quality. Thanks to its exceptional value for money, it represents an appealing choice for drivers that place just as much importance on driving fun and a premium look-and-feel as they do on efficiency, usability and budget.
Avatar de l’utilisateur
SulliX
La leon est méritée
La leon est méritée
 
Messages: 504
Inscription: Ven 21 Oct, 2005 16:30:05
Localisation: 77
Voiture: Skoda Yeti TDI 110 4x2

Re: Nouvelles motorisations et équipements

Messagepar calinourss » Jeu 20 Jan, 2011 18:06:28

tu aurais pu traduire quand même!! [-(
























:tralala: :out:
calinourss
 

Re: Nouvelles motorisations et équipements

Messagepar SulliX » Jeu 20 Jan, 2011 18:50:40

translate.google.com

:mrgreen:
Avatar de l’utilisateur
SulliX
La leon est méritée
La leon est méritée
 
Messages: 504
Inscription: Ven 21 Oct, 2005 16:30:05
Localisation: 77
Voiture: Skoda Yeti TDI 110 4x2

Re: Nouvelles motorisations et équipements

Messagepar Grizzly » Ven 21 Jan, 2011 6:54:39

Merci Sullix! :super:
Adhérent à la LCEAL: Ligue Contre l'Emasculation des Antennes de Leons
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ Membre n°3 des Carlos ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
Elle a un S sur sa calandre, mais son coeur est un VW .
Avatar de l’utilisateur
Grizzly
The leon POWAAA!
The leon POWAAA!
 
Messages: 9714
Inscription: Ven 07 Avr, 2006 16:27:19
Localisation: Epernay
Voiture: Touran III Confortline business

Re: Nouvelles motorisations et équipements

Messagepar SulliX » Ven 04 Fév, 2011 12:30:28

Pour la première fois, le moteur 2.0 TDI à injection Common-Rail délivrant la puissance de 143 ch et 320 Nm est associé à une transmission Multitronic à variation continue (CVT) sept rapports sur la Seat Exeo (également pour sa version break ST évidemment). Déjà annoncée, cette nouveauté est désormais disponible.
Ainsi équipée, la Seat Exeo TDI 143 ch Multitronic peut atteindre, en version berline, une vitesse de 208 km/h en pointe et passe de 0 à 100 km/h en 9,3 secondes (Exeo ST : 9,6 s). A titre comparatif en boîte manuelle, pour la berline, les performances atteignent 9,2 s dans l’exercice du 0 à 100 km/h et 214 km/h en vitesse de pointe. La consommation atteint 5,8 l/100 km à 153 g/km de CO2 pour les deux versions.
Les Exeo et Exeo ST 2.0 TDI avec transmission Multitronic sont proposées en versions Sport, Sport Techside, Style, Style Techside et Gran Via. Les tarifs pratiqués pour la berline débutent à 28 140 euros contre 29 140 euros en version ST.

Source : http://www.leblogauto.com/2011/02/tranm ... 0-tdi.html
Avatar de l’utilisateur
SulliX
La leon est méritée
La leon est méritée
 
Messages: 504
Inscription: Ven 21 Oct, 2005 16:30:05
Localisation: 77
Voiture: Skoda Yeti TDI 110 4x2

Re: Nouvelles motorisations et équipements

Messagepar Grizzly » Sam 05 Fév, 2011 9:48:46

Merci Sullix! :wink:




A quand la version 3.0 TDI en quattro? :-k


J'aimerai tellement (à l'image de ma Leon I/A3 de l'epoque), avoir une Audi du pauvre. :mrlove:
Adhérent à la LCEAL: Ligue Contre l'Emasculation des Antennes de Leons
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ Membre n°3 des Carlos ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
Elle a un S sur sa calandre, mais son coeur est un VW .
Avatar de l’utilisateur
Grizzly
The leon POWAAA!
The leon POWAAA!
 
Messages: 9714
Inscription: Ven 07 Avr, 2006 16:27:19
Localisation: Epernay
Voiture: Touran III Confortline business

Re: Nouvelles motorisations et équipements

Messagepar kiki34 » Dim 10 Avr, 2011 6:38:35

sylvanab2 a écrit:Merci Sullix! :wink:




A quand la version 3.0 TDI en quattro? :-k


J'aimerai tellement (à l'image de ma Leon I/A3 de l'epoque), avoir une Audi du pauvre. :mrlove:


Tu peux aussi prendre le probleme à l'envers ....

On pourrait dire avoir l' Audi du malin .... :lol:

Ca ne marchera jamais .... :mrgreen:
Image
Avatar de l’utilisateur
kiki34
La leon est méritée
La leon est méritée
 
Messages: 899
Inscription: Ven 30 Juin, 2006 20:57:16
Localisation: Béziers (34)
Voiture: Insignia OPC 2.8 V6


Retourner vers Exeo - Exeo ST

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 10 invités